Campanii email marketing de succes

Campanii email marketing de succes

Posibilitatile de creare si trimitere newsletter sau orice tip de email, spre o lista de contacte, s-au dovedit mereu problematice. Dificultatea apare datorita greutatii de a ne gestiona toti „apartenentii” si mai ales din cauza riscului de spam. Dar cine oare nu-si doreste un sistem gratuit, rapid si comod prin care sa-si informeze clientii, furnizorii si colaboratorii despre noutatile ce au legatura cu brand-ul, serviciile si produsele?

Una dintre platformele cele mai utilizate ale momentului, este MailChimp, un instrument simplu, dar eficace pentru campaniile de email marketing, despre care se poate spune ca nu ne lasa la greu.

Cand avem nevoie de servicii de email marketing?

Campanii email marketing

Posta electronica (o mai cunoastem ca email) este considerata cea mai „antica” forma de comunicare. Desi este la fel de „batrana” precum internetul, inca functioneaza si nu si-a pierdut din popularitate. Iata de ce avem toate motivele sa ne gandim serios la strategiile de marketing prin email, sa le planificam si sa le introducem in planul de promovare social media, oricare ar fi afacerea.

La fel ca in cazul altor canale de comunicare, obiectivele campaniilor de email marketing variaza si doar cu timpul ne vom da seama de puterea lor. Practica este una profitabila si reprezenta o modalitate excelenta de a atrage atentia clientilor.

Prin email marketing, avem ocazia sa obtinem acceptul publicului interesat sa primeasca newsletter-ele ce au legatura cu activitatea pe care o desfasuram. Fara acest serviciu si mai ales fara acordul userilor, ne-ar fi dificil sa le transmitem mesajul si mai ales, sa fim luati in seama.

Avantajele sistemelor de creare si trimitere newsletter

In zilele noastre, newsletter-ul nu mai este considerat o noutate. Pe parcursul anilor, sistemul de expediere a evoluat pana ce s-a transformat intr-un intrument indispensabil pentru orice detinator de afacere online.

Insa mare atentie sa nu facem confuzie intre newsletter-ul propriu-zis, un fel de „scrisoare personalizata”, si mail-urile cu caracter publicitar, incadrate in categoria spam-urilor.

In timp ce scopul „scrisorilor personalizate” este sa informeze (nu se pune neaparat problema vanzarii), „scrisorile publicitare” au un scop divers. In cazul din urma, intentia este de a propune produse si servicii unui public ce nu a solicitat si nici nu si-a exprimat acordul sa fie „bombardat” cu asemenea informatii.

Campanii email marketing

Sistemele de creare si trimitere newsletter, ca servicii de email marketing, daca sunt folosite corect, ne aduc o multime de avantaje:

  • Pana la un anumit punct, nu ne costa nimic (in orice caz, sunt mai economice decat alte tehnici de marketing);
  • Ne permit sa actualizam publicul targetat in timp real (clientii primesc mail-urile imediat dupa ce le expediem);
  • Sunt accesibile oricui, fara sa implice necesitatea unor cunostinte deosebite despre informatica si tehnologie;
  • Pot fi personalizate in functie de grupurile de destinatari (newsletter-e pentru clienti, altele pentru furnizori etc.);
  • Inlatura eventualitatea de a fi perceputi drept „spammer-i” si de a ne vedea blocate adresele de email, etc.

Metode de creare si trimitere newsletter: MailChimp

Sa presupunem ca detinem un blog sau un website oarecare, destul de „frecventat” de internauti. Din cand in cand, ne propunem sa contactam fiecare nume din „portofoliul” cu contacte, astfel incat sa instiintam intreaga comunitate in legatura cu noile postari, cu o informatie de actualitate, cu modificarea platformei, organizarea unor evenimente, lansarea de promotii etc.

Metode de creare si trimitere newsletter

Fara multe batai de cap, toate aceste „task-uri” sunt usor de dus la indeplinire. Instrumentul de care avem nevoie se numeste newsletter si poate fi adresat doar unui anumit segment din randul publicului tinta.

Dar abia de-acum incolo, isi vor face simtita prezenta primele probleme de gen… spam-uri. Cat mai curand, trebuie sa gasim un „provider” care sa ne puna la dispozitie servicii de creare si trimitere newsletter, dar in acelasi timp, sa ne garanteze ca nu vom fi acuzati de spamming.

Inca de la inceputul acestei postari, am aflat ca aplicatia MailChimp este tocmai furnizorul de care avem nevoie. Odata intrati pe platforma mailchimp.com, descoperim un site care ne permite sa trimitem simultan, acelasi mail, spre un grup de mai multi destinatari.

La prima vedere, mascota (website-ul are ca mascota un cimpanzeu) ne poate aminti mai degraba de jocurile pentru copii, decat de servicii de email marketing. In realitate, tocmai am facut cunostinta cu versiunea gratuita a unui sistem profesional de creare si trimitere newsletter, care functioneaza, da rezultate si pe care merita sa-l incercam.

Vrei sa afli pretul pentru creare site web? Cere o cotatie pret site!