Rata de engagement Facebook

Engagement Facebook

Va aflati in cautarea unor metode prin care sa castigati mai multe like-uri Facebook si mai ales, sa va implicati „admiratorii”? Tacticile folosite nu dau rezultatele asteptate si necesita putina „cosmetizare”? Ce trebuie facut pentru a creste rata de engagement a userilor? Sunt doar cateva intrebari si framantari ce nu va dau pace. Desi postarile nu lipsesc din planul de promovare Facebook, cu toate ca in continuare publicati articole, lipseste ceva. Nu este vorba despre absenta comentariilor, like-urilor sau share-uirilor, pe care le aveti din belsug.

Rata de Engagement Facebook

Concret, nu ati identificat detaliul ce ar putea sa va transforme activitatea social media. Insa simturile nu va inseala. Va lipseste implicarea utilizatorilor. Acestia vin, citesc mesajele, va „cadorisesc” cu like-uri Facebook, unii chiar adauga comentarii, dupa care pleaca, la fel cum au venit.

Cei care interactioneaza, nu apartin unui grup anume, nici nu au o activitate constanta, ci una sporadica. In schimb, scopul este sa adunati cat mai multe persoane pasionate de o certa activitate si sa creati o comunitate activa, dispusa sa interactioneze, din care sa nu lipseasca potentialii clienti.

Obiectivul nu este lipsit de importanta, insa atingerea lui ramane intr-o oarecare masura, destul de dificila. Sau puteti lua in considerare cateva „ingrediente” capabile sa schimbe rezultatele modului de a va face reclama pe Facebook:

Alegeti un titlu interesant

Titlul se numara printre primele lucruri care acapareaza atentia si provoaca cititorul sa continue. Este primul care da o explicatie imaginilor atasate. Cum putini user-i au rabdare sa citeasca mai mult de 100 de caractere, mare atentie la lungime. Conteaza esenta, nu cantitatea.

Imagini Facebook

Comunicati prin imagini

Comparativ fragmentelor de text sau inregistrarilor video, imaginile sunt o alta componenta in masura sa creasca vizibilitatea postarilor. Este important sa incarcati imagini cu un puternic impact emotional asupra publicului, in culori placute si bine definite, cu o tematica originala sau / si distractiva.

Includeti informatii

Desi inca functioneaza sa va faceti reclama pe Facebook, nu va limitati doar la vanzari! Asemenea postari atrag cele mai putine vizite. Publicul nu este interesat sa cumpere, ci sa relationeze si sa gaseasca informatii accesibile, eventual cu trimitere spre site-uri.

Simplu si direct pe Facebook

Fiti simpli si directi

In general, pe retelele de socializare este indicat sa se evite formalitatile. Folositi in schimb un limbaj prietenos si accesibil, lasandu-le fanilor impresia ca le vorbeste un prieten.
Cu cat veti fi mai spontani, mai simpli si directi, cu atat implicarea celor inscrisi va fi mai mare.

Evitati continutul banal

Titlul si imaginile trebuie insotite de un continut cuprinzator. Cititorii se asteapta sa le vorbiti despre lucruri interesante, sa le furnizati idei, sa veniti cu sugestii, sa propuneti concursuri, etc. Astfel ii veti incuraja sa distribuie postarile, sa adauge comentarii si like-uri Facebook.

Solicitati opinia fanilor Facebook

Solicitati opinia fanilor

Cea mai simpla modalitate sa provocati interactiunea cititorilor, este sa lansati un „call to action” cu efect. Nu va sfiiti sa le solicitati parerile sincere! Opiniile, odata exprimate, vor fi cele care vor face postarea interesanta si vor continua sa atraga mai multi „admiratori” si totodata, potentiali clienti.

Folositi emoticoane

Textul simplu, fie el si intr-o singura fraza, nu va lasa impresia ca dincolo de caracterele grafice, se ascund totusi persoane, care la fel ca cititorul, simt emotii si se entuziasmeaza. Decorandu-va postarile cu emoticoane sugestive (fara excese), veti ajuta grupul de fani sa interactioneze.

Comentarii Facebook

Pregatiti-va sa raspundeti

Indiferent de momentul in care alegeti sa dati drumul postarilor catre publicul larg, la nevoie, fiti pregatiti sa interveniti online, adaugand noi comentarii. Prin disponibilitatea de a le raspunde intrebarilor (de obicei in primele 60 de minute), veti stimula si mai mult dorinta acestora de a interveni.

Mentineti o atitudine pozitiva

Pentru ca metoda de promovare Facebook sa creasca rata de engagement a „admiratorilor”, lasati deoparte emotiile negative precum supararea, ura sau nervozitatea. Pastrati o atitudine „guvernata” de emotii pozitive. Bucuria, placerea, incantarea au mai multe sanse sa atraga implicarea publicului.

Creativ pe Facebook

Ganditi in mod creativ

Inainte de „explozia” marketing-ului online, cel mai bun mod de a cuceri atentia publicului era prin anunturile tiparite. Apoi au urmat postarile pe blog-uri si filmuletele inregistrate. Incercati sa fiti cat mai creativi! Tot ce este inovativ, intrece concurenta si trezeste interesul clientilor.

La prima vedere, toate aceste elemente par lipsite de importanta, insa vor face orice postare speciala. Nu va ramane decat sa le puneti in aplicare. Dar nu uitati sa ne comunicati si noua daca practicile de promovare pe Facebook sugerate, v-au imbunatatit rezultatele.

Vrei sa afli pretul pentru creare site web? Cere o cotatie pret site!