Cum sa facem linking (2)

Link Building

Discutia noastra despre linking s-a oprit la modalitatile de a atrage legaturi spre site-ul tau. Ei bine, retelele sociale, cunoscute generic drept „media sociala” joaca un rol important in linking si in evaluarea unui site, care precede pozitionarea lui in motoarele de cautare. Site-uri ca Facebook, Twitter sau Pinterest au in acest sens un impact direct si indirect asupra clasarii pe Google.

Explicatia este simpla: cand oamenii dau like unui brand pe Facebook, il urmaresc pe Twitter, distribuie o postare, includ un link spre tine sau te includ in cercul de prieteni pe Google+, popularitatea site-ului tau, cu tot ce inseamna aceasta, creste. Iata de ce, un linking bun presupune o integrare sociala buna.

Optimizarea sociala, ca si SEO, se face on site si off site

Link Building

Optimizare on site:

  • butoane sociale (like, tweet etc.)
  • butoanele de conectare (like our Facebook page, Follow on Twitter, Follow on LinkedIn etc.)
  • Blog

Optimizare off site:

  • Pagina de Facebook
  • Cont de Twitter
  • Pagina de LinkedIn (companie, antreprenor etc.)
  • Cont de Pinterest, Instagram
  • Cont de Youtube
  • Postari tip guest blogging

Cum sa NU faci link building

Ca orice meserie cu norma intreaga (asa cum ar trebuie sa fie pentru cineva hotarat sa isi duca firma / brand-ul in top), linkingul are si niste riscuri.

Exista linking bun si linking rau. Excesul de linking dauneaza grav sanatatii site-ului tau!

Iar linkingul rau, ai ghicit, va duce la penalizarea site-ului tau de catre Google. Sa vedem care sunt tehnicile care ti-l pot compromite:

  1. Participarea la sisteme de link-uri menite sa creasca artifcial PageRank-ul
    Evita linkurile care trimit catre site-urile de spam, si invers.
  2. Schimbul de linkuri (link-exchange)
    Asa cum spuneam, in linking cuvantul de ordine este „moderatie”, iar schimbul de linkuri (excesiv) poate face mai mult rau, pentru ca Google nu-l priveste cu ochi buni.
  3. Vanzarea / cumpararea de linkuri
    Cumpararea de link-uri este prohibita de regulamentul Google, si poate duce pana la excluderea din paginile de rezultate. Nota bene, Google accepta linkurile platite, care sunt expres declarate ca publicitate.
  4. Folosirea excesiva de termeni identici in linking
    Anchor-ul (textul pe care se da click) trebuie optmizat cu un cuvant cheie, pentru a conta in Google. Expresiile „dati click aici”, „citeste tot”, „mai departe” nu au valoare SEO. Cand mai multe linkuri sunt create cu acelasi anchor text, Google ia site-ul la ochi deoarece i se pare nenatural. Ideal este ca anchor-ul principal sa fie suplimentat cu anchor-uri secundare, mai putin importante pentru optimizare. Evita supra-optimizarile!
    NU DOAR NUMARUL DE LINKURI SPRE SITE-UL TAU ESTE IMPORTANT, CI SI CALITATEA SI SUGESTIVITATEA LOR.
  5. Publicarea aceluiasi content cu versiuni derivate („spinning”)
    Google nu apreciaza plagiatul, pe care il asociaza, pe buna dreptate cu site-urile dubioase.
  6. Publicarea pe retele de bloguri dedicate linkurilor
    Aceste retele folosesc scheme de inter-linking usor depistabile de catre motoarele de cautare.
Link Building

GOOGLE, PROBLEME, MA?

Daca linkingul iti face figuri, si a determinat caderea dramatica a site-ului tau pe Google, sau poate ai fost notificat ca ai incalcat principiile webmasterilor prin linkuri create artificial, nu dispera! Garin este aici sa te ajute. Din fericire, linkingul defectuos nu este un capat de tara.

PASUL 1: ANALIZEAZA LINKINGUL EXISTENT SI GASESTE „BUBA”!

PASUL 2: ELIMINA LINKURILE DAUNATOARE

Cand acest lucru nu este posibil (fie pentru ca nu ai acces, fie pentru ca ai fost sabotat de concurenta), te poti dezice de linkurile „rele” folosind Google Disavow Tool. Este un instrument ce le permite webmasterilor sa „renege” anumite linkuri.

PASUL 3: UMPLE GAURILE RAMASE CU LINKURI DE CALITATE

PASUL 4: CERE GOOGLE O REEVALUARE A SITE-ULUI TAU

Cum facem analiza linkurilor?

Analiza linkingului poate releva multe despre site-ul tau.

A) daca esti webmaster, Google Analytics ramane de baza. Acesta iti indica site-urile care fac trimiteri catre site-ul tau (referring sites). Nota bene insa, pentru ca asa cum spuneam mai devreme, linkul care aduce trafic poate sa aiba un anchor prost care sa nu ajute pozitionarea din punct de vedere SEO. Alt instrument foarte util este Google Webmaster Tools. Acesta indica linkurile catre site pe care le vede Google, cele mai vizate pagini, si diverse alte statistici.

B) daca nu esti proprietarul site-ului, Google ofera o comanda care arata un numar de linkuri ce trimit catre un domeniu: „www.site.com” – site www.site.com

Link Building

Dintre alte programe care realizeaza o analiza a linkingului, trebuie amintite:

ATENTIE! Si linkurile mor. Sau dispar. De aceea ele trebuie supravegheate. Un instrument excelent in acest sens este site-ul http://www.linkody.com/. Acest serviciu gratuit monitorizeaza disparitia / stergerea backlinkurilor, schimbarea anchorurilor, nofollow-urile etc.

In loc de epilog…

Linkbuildingul inseamna expertiza, perseverenta, analiza si un efort constant de optimizare. Strategia aleasa si aplicata, intelegerea modului in care lucreaza motoarele de cautare, adaptarea la schimbarile acestora de algoritm, sunt toate esentiale. Linkingul inseamna ceva mai mult decat simpla inserare a unui URL, dupa cum sper ca te-am convins in acest material-maraton. In speranta ca acest articol ti s-a parut unul de calitate, si demn de a-l recomanda, te astept sa faci backlink spre el!
Pana la urmatoarea intalnire, linking placut!

Vrei sa afli pretul pentru creare site web? Cere o cotatie pret site!