Discutia noastra despre linking s-a oprit la modalitatile de a atrage legaturi spre site-ul tau. Ei bine, retelele sociale, cunoscute generic drept „media sociala” joaca un rol important in linking si in evaluarea unui site, care precede pozitionarea lui in motoarele de cautare. Site-uri ca Facebook, Twitter sau Pinterest au in acest sens un impact direct si indirect asupra clasarii pe Google.
Explicatia este simpla: cand oamenii dau like unui brand pe Facebook, il urmaresc pe Twitter, distribuie o postare, includ un link spre tine sau te includ in cercul de prieteni pe Google+, popularitatea site-ului tau, cu tot ce inseamna aceasta, creste. Iata de ce, un linking bun presupune o integrare sociala buna.
Optimizare on site:
Optimizare off site:
Ca orice meserie cu norma intreaga (asa cum ar trebuie sa fie pentru cineva hotarat sa isi duca firma / brand-ul in top), linkingul are si niste riscuri.
Iar linkingul rau, ai ghicit, va duce la penalizarea site-ului tau de catre Google. Sa vedem care sunt tehnicile care ti-l pot compromite:
Daca linkingul iti face figuri, si a determinat caderea dramatica a site-ului tau pe Google, sau poate ai fost notificat ca ai incalcat principiile webmasterilor prin linkuri create artificial, nu dispera! Garin este aici sa te ajute. Din fericire, linkingul defectuos nu este un capat de tara.
Cand acest lucru nu este posibil (fie pentru ca nu ai acces, fie pentru ca ai fost sabotat de concurenta), te poti dezice de linkurile „rele” folosind Google Disavow Tool. Este un instrument ce le permite webmasterilor sa „renege” anumite linkuri.
Analiza linkingului poate releva multe despre site-ul tau.
A) daca esti webmaster, Google Analytics ramane de baza. Acesta iti indica site-urile care fac trimiteri catre site-ul tau (referring sites). Nota bene insa, pentru ca asa cum spuneam mai devreme, linkul care aduce trafic poate sa aiba un anchor prost care sa nu ajute pozitionarea din punct de vedere SEO. Alt instrument foarte util este Google Webmaster Tools. Acesta indica linkurile catre site pe care le vede Google, cele mai vizate pagini, si diverse alte statistici.
B) daca nu esti proprietarul site-ului, Google ofera o comanda care arata un numar de linkuri ce trimit catre un domeniu: „www.site.com” – site www.site.com
Dintre alte programe care realizeaza o analiza a linkingului, trebuie amintite:
ATENTIE! Si linkurile mor. Sau dispar. De aceea ele trebuie supravegheate. Un instrument excelent in acest sens este site-ul http://www.linkody.com/. Acest serviciu gratuit monitorizeaza disparitia / stergerea backlinkurilor, schimbarea anchorurilor, nofollow-urile etc.
Linkbuildingul inseamna expertiza, perseverenta, analiza si un efort constant de optimizare. Strategia aleasa si aplicata, intelegerea modului in care lucreaza motoarele de cautare, adaptarea la schimbarile acestora de algoritm, sunt toate esentiale. Linkingul inseamna ceva mai mult decat simpla inserare a unui URL, dupa cum sper ca te-am convins in acest material-maraton. In speranta ca acest articol ti s-a parut unul de calitate, si demn de a-l recomanda, te astept sa faci backlink spre el!
Pana la urmatoarea intalnire, linking placut!