Campaniile de email marketing sunt printre cele mai eficace instrumente de marketing online. Cea mai simpla modalitate pentru cresterea vanzarilor si a bazei de date cu clienti targetati poate fi obtinuta prin intermediul unei campanii de email marketing. O astfel de strategie de marketing online consta in creare newsletter si trimitere newsletter intr-o anumita perioada de timp. Toate mesajele de posta electronica sunt indreptate catre un public target-at in functie de domeniile de activitate, de varsta sau sex, de pasiuni, de zonele de apartenenta, etc.
Daca ati raspuns afirmativ la cel putin doua dintre intrebarile propuse de echipa noastra, inseamna ca este momentul planificarii unor campanii de email marketing. Oferindu-le clientilor vechi si celor potentiali ceea ce cauta, cu siguranta ii veti cuceri.
Pentru multe dintre business-urile prezente si pe internet, o campanie de email marketing ce face parte din planul de marketing online, devine principala sursa pentru obtinerea unor rezultate multumitoare. Este vorba despre un tip de activitate care reuseste sa directioneze un numar mare de clienti potentiali in scopul atingerii obiectivelor propuse, destul de numeroase:
Eficacitatea acestor campanii de email marketing depind de factori multipli:
Fixarea obiectivelor
Obiectivele unei campanii de email marketing sunt multiple, insa doar in baza acestora, ulterior, veti putea planifica si construi strategia cea mai eficienta.
Construirea listei de contacte
Construirea listei de contacte este fundamentala, pentru ca fara o baza de date targetata pe domenii de activitate, varsta, zone, etc., este dificil sa obtineti si rezultate.
Targetarea publicului
Targetarea consumatorilor reprezinta inca un pas important, intrucat de precizia ei depind rezultatele fiecarei campanii de email marketing.
Proiectarea grafica
Etapa de creare newsletter incepe odata cu proiectarea grafica (template personalizat) a fiecarui email, realizata in conformitate cu imaginea corporativa sau personala a clientilor nostri.
Stabilirea tematicii newsletter-ului
Subiectul mesajului transmis prin posta electronica este ales in maniera strategica, astfel incat sa atragem atentia unui numar cat mai mare de utilizatori.
Crearea efectiva a mesajului
Corpul efectiv al mesajului trebuie sa fie unul simplu dar persuasiv, cu un call to action cat mai clar, in masura sa convinga userii sa actioneze.
Trimitere newsletter
Aceasta etapa cuprinde trimiterea mesajelor prin posta electronica inspre consumatorii nisati deja: familii, persoane publice si private, companii, profesionisti, etc.
Analiza completa a campaniilor de email marketing este indispensbila pentru verificarea rezultatelor si a statisticilor obtinute ca urmare a activitatilor de creare newsletter si trimitere newsletter. Software-ul pe care-l utilizati, inclus in planul de marketing online, va permite urmarirea si evaluarea catorva parametri:
Pentru realizarea unei campanii de email marketing, este nevoie de o serie de cheltuieli vis-a-vis de producerea propriu-zisa a email-ului (creare newsletter). Insa costurile de trimitere newsletter sunt practic derizorii comparativ cu orice alta strategie de promovare traditionala.
Timpul ce se scurge din momentul realizarii unui email si pana ce acesta ajunge in casuta „Inbox” a utilizatorilor, este deosebit de scurt, putand fi masurat in minute si nu in zile precum in cazul postei clasice. Rezultatele se pot constata inca dupa primele minute dupa ce newsletter-ele au fost expediate.
O astfel de campanie va permite cunoasterea si calcularea ROI (Return On Investment) sau rata de recuperare a investitiilor. In functie de comportamentul utilizatorilor, planul de email marketing faciliteaza cuantificarea rezultatelor.
In cele din urma, crearea si trimiterea de newsletter pot fi interpretate ca actiuni neinvazive, ce va permit sa pastrati contactul cu publicul si consumatorii. Cu o strategie foarte bine planificata, veti reusi sa va imbunatatiti relatiile cu vechii clienti, precum si sa stabiliti noi contacte.
Astfel de campanii de email marketing profesionale usureaza transmiterea mesajului catre un public specific, targetat deja. Facilitati impartirea listelor de contacte prezente in baza de date, in grupuri mai mici, carora le puteti apoi expedia newsletter-e personalizate.
Utilizand limbajul HTML, orice mesaj electronic poate fi imbogatit cu diverse imagini si legaturi hipertextuale (link-uri), ce le permit destinatarilor accesul imediat pentru vizualizarea noutatilor, ofertelor si promotiilor, serviciilor sau a produselor oferite.
Dintotdeauna, promovarea directa s-a numarat printre cele mai bune metode de captare a interesului din partea clientilor. Campaniile de email marketing efectuate cu database de email-uri targetate si cu strategii de creare newsletter-e personalizate, devin cel mai eficace instrument pentru cucerirea consumatorilor.
In ciuda avantului pe care mai nou il cunosc retelele de socializare, numeroasele campanii de email marketing raman un eficient instrument de comunicare. Momentan, reteaua de internet numara aproximativ 2,9 miliarde de utilizatori, numar preconizat sa creasca pana la sfarsitul lui 2014 cu aproape un miliard.
Si totusi, multi dintre titularii de business-uri online se mai intreaba inca daca are sens punerea in aplicare a unei campanii de email marketing.