Toata lumea sa se panicheze!!! Google a lansat recent Penguin 2.0, un update de algoritm care ‘promite’ sa dea peste cap, daca nu mai rau, destinele a milioane de afaceri si web site-uri din intreaga lume. Noul „pinguin” isi propune sa taxeze si mai aspru web site-urile care se promoveaza mai degraba prin metode spam decat prin metode SEO (de altfel, prima versiune Google Penguin, lansata in aprilie 2012, a purtat numele de Webspam Update).
Efectele Penguin 2.0 sunt inca neclare, confuzia printre webmasteri si web designeri domina, dar un lucru este cert: Google si-a actualizat algoritmul, si asta inseamna noi dureri de cap, frustrare si nervi pentru afacerile care se chinuie sa supravietuiasca prin SEO.
Daca Google Panda s-a concentrat pe contentul slab, duplicat si „de suprafata” al web site-urilor, Penguin, si mai ales Penguin 2.0, reprezinta o alta mancare de peste. Trebuie spus ca Penguin 1.0 s-a axat pe aspecte precum keyword stuffing (abuzul de cuvinte cheie pe o pagina web) si profilul de linkuri al unui site (calitate, diversitate, raportul de nofollow / dofollow). Penguin 2.0 continua pe aceasta linie si se concentreaza pe backlink-uri, anchor text, si tactici de manipulare a linking-ului, folosite de anumiti webmasteri si afaceri.
Google face regulile jocului, iar inaintea update-ului Penguin 2.0 regula s-a respectat, prin actiuni manuale majore contra advertorialelor. Google a anuntat si eliminarea a mii de web site-uri care vindeau linkuri, iar penalizarile abia incep. De ce advertorialele? Pentru ca acestea sunt articole platite special pentru crearea de linkuri dofollow (linkuri pe care motoarele de cautare le pot urma). Potrivit explicatiilor venite din partea Google, advertorialele nu vor atrage penalizarea site-ului care le-a cumparat, insa linkurile isi vor pierde valoarea SEO si contributia la Page Rank-ul web site-ului. Dupa cum am mai spus-o intr-un articol anterior, exista diverse tehnici de link building – unele agreate, altele nu, de Google. Cumpararea si vanzarea de linkuri atrage, iata, blamul gigantului motoarelor de cautare. Vizat este si link spamming-ul, cu alte cuvinte un linking manipulat pentru o clasare mai buna. Matt Cutts de la Google a tinut sa linisteasca lumea, anuntand ca site-urile corecte, care folosesc strategii SEO curate si tehnici naturale de link building, sunt in afara oricarui pericol. Oare?
Mesajul Google, stereotip, ar putea fi rezumat in 3 etape:
In lumea reala lucrurile stau putin (mai mult) diferit. Fara o promovare sustinuta, si cu Google lansand update-uri periodic, un web site poate disparea peste noapte.
Fata de acum 10 ani, sa spunem, SEO a evoluat si el. Nu mai este de ajuns sa atragi atentia crawlerilor, trebuie sa castigi cu web site-ul tau recunoastere in comunitate, sa generezi continut care sa fie distribuit, deci apreciat, si sa atragi backlink-uri, fiind necesara o intreaga strategie de marketing online. SEO a devenit dinamic.
Iata cateva metode SEO practice prin care poti combate efectele Penguin 2.0:
Morala? Nu este Penguin 2013 atat de negru, daca faci un SEO inteligent, care sa preintampine influenta urmatoarelor update-uri de algoritm lansate de Google. Ingredientele sunt simple: continut de calitate, cu valoare pentru public, si o promovare SEO pe diverse paliere.
Afacerile mici pot astfel sa isi faca un nume si sa atraga backlinkuri inatacabile de catre orice update Penguin.