Cum sa supravietuiesti Google Penguin

Google Penguin Update

Toata lumea sa se panicheze!!! Google a lansat recent Penguin 2.0, un update de algoritm care ‘promite’ sa dea peste cap, daca nu mai rau, destinele a milioane de afaceri si web site-uri din intreaga lume. Noul „pinguin” isi propune sa taxeze si mai aspru web site-urile care se promoveaza mai degraba prin metode spam decat prin metode SEO (de altfel, prima versiune Google Penguin, lansata in aprilie 2012, a purtat numele de Webspam Update).

Efectele Penguin 2.0 sunt inca neclare, confuzia printre webmasteri si web designeri domina, dar un lucru este cert: Google si-a actualizat algoritmul, si asta inseamna noi dureri de cap, frustrare si nervi pentru afacerile care se chinuie sa supravietuiasca prin SEO.

Google Penguin Update

Daca Google Panda s-a concentrat pe contentul slab, duplicat si „de suprafata” al web site-urilor, Penguin, si mai ales Penguin 2.0, reprezinta o alta mancare de peste. Trebuie spus ca Penguin 1.0 s-a axat pe aspecte precum keyword stuffing (abuzul de cuvinte cheie pe o pagina web) si profilul de linkuri al unui site (calitate, diversitate, raportul de nofollow / dofollow). Penguin 2.0 continua pe aceasta linie si se concentreaza pe backlink-uri, anchor text, si tactici de manipulare a linking-ului, folosite de anumiti webmasteri si afaceri.

Google taie si spanzura

Google face regulile jocului, iar inaintea update-ului Penguin 2.0 regula s-a respectat, prin actiuni manuale majore contra advertorialelor. Google a anuntat si eliminarea a mii de web site-uri care vindeau linkuri, iar penalizarile abia incep. De ce advertorialele? Pentru ca acestea sunt articole platite special pentru crearea de linkuri dofollow (linkuri pe care motoarele de cautare le pot urma). Potrivit explicatiilor venite din partea Google, advertorialele nu vor atrage penalizarea site-ului care le-a cumparat, insa linkurile isi vor pierde valoarea SEO si contributia la Page Rank-ul web site-ului. Dupa cum am mai spus-o intr-un articol anterior, exista diverse tehnici de link building – unele agreate, altele nu, de Google. Cumpararea si vanzarea de linkuri atrage, iata, blamul gigantului motoarelor de cautare. Vizat este si link spamming-ul, cu alte cuvinte un linking manipulat pentru o clasare mai buna. Matt Cutts de la Google a tinut sa linisteasca lumea, anuntand ca site-urile corecte, care folosesc strategii SEO curate si tehnici naturale de link building, sunt in afara oricarui pericol. Oare?

Google Penguin Update

Si acum, ce (SEO) facem?

Mesajul Google, stereotip, ar putea fi rezumat in 3 etape:

  • Construieste un web site extraordinar
  • Creeaza content de calitate si interes pentru public
  • Stai pe spate iar vizitatorii vor aparea prin minune

In lumea reala lucrurile stau putin (mai mult) diferit. Fara o promovare sustinuta, si cu Google lansand update-uri periodic, un web site poate disparea peste noapte.

SEO la urmatorul nivel = raspunsul la Google Penguin 2.0

Fata de acum 10 ani, sa spunem, SEO a evoluat si el. Nu mai este de ajuns sa atragi atentia crawlerilor, trebuie sa castigi cu web site-ul tau recunoastere in comunitate, sa generezi continut care sa fie distribuit, deci apreciat, si sa atragi backlink-uri, fiind necesara o intreaga strategie de marketing online. SEO a devenit dinamic.

Iata cateva metode SEO practice prin care poti combate efectele Penguin 2.0:

  • Identifica constant cererea audientei. Doar un SEO util este un SEO care are succes. Un webmaster trebuie sa inteleaga ce are nevoie publicul si sa ii ofere acel ceva. Alegerea cuvintelor cheie este vitala. Nu te axa pe cuvinte cheie scurte si populare. Cuvintele cheie lungi sunt la fel de eficiente si genereaza autoritate, deoarece desi acopera o piata mai mica, compenseaza prin potential.
  • Marketing al continutului. Se poate spune ca acesta este noul link building. Ofera informatie valoroasa pe gratis, si vei obtine recunoastere sociala larga, si linkuri spre web site-ul tau. Un continut de mare calitate are valoare si antreneaza cititorii. Video este o forma foarte buna de marketing al continutului, pe care micile afaceri inca nu o exploateaza asa cum trebuie. La fel newsjacking-ul, o forma emergenta de content marketing care presupune crearea unui articol, a unui video (eventual pe YouTube) sau a unei postari pe blog care discuta o stire de ultima ora si redirectioneaza trafic spre ceea ce are de spus afacerea ta in acea privinta.
  • Lucreaza la brand. Mentionarea unui brand ii confera legitimitate in ochii Google si are valoare SEO. Totusi, lucrurile trebuie facute cu atentie, iar promovarea sa nu se transforme in reclama agresiva. O tactica ideala de marketing sunt comunicatele de presa, care imbina branding-ul cu anunturi de interes.
  • Expune-te. Chiar si contentul excelent trebuie sa se promoveze, fie ca vorbim de email marketing, retele sociale, forumuri, postari pe alte bloguri. La acestea se adauga interviurile, reclamele sau sponsorizarea unor evenimente. Toate activitatile care iti duc mai departe mesajul si numele in comunitate iti intaresc brandul si iti sustin SEO.

Morala? Nu este Penguin 2013 atat de negru, daca faci un SEO inteligent, care sa preintampine influenta urmatoarelor update-uri de algoritm lansate de Google. Ingredientele sunt simple: continut de calitate, cu valoare pentru public, si o promovare SEO pe diverse paliere.
Afacerile mici pot astfel sa isi faca un nume si sa atraga backlinkuri inatacabile de catre orice update Penguin.

Vrei sa afli pretul pentru creare site web? Cere o cotatie pret site!