In articolele precedente am vorbit pe larg despre SEO: greselile pe care trebuie sa le evitam, respectiv ce este mai important, optimizarea organica sau AdWords. SEO ramane un subiect la ordinea zilei, pentru ca toata lumea vrea sa ajunga in varful piramidei. Or, fara o buna optimizare pentru motoarele de cautare, acest lucru este imposibil.
La fel de adevarat este insa ca exista piramide mai mari, si piramide mai mici. In vreme ce site-uri ca eBay si Amazon acopera un public global si livreaza in toata lumea, o cafenea sau un bar din Bucuresti sunt interesate sa creasca doar in zona lor, deoarece ar fi si greu si nerealist sa tinteasca clienti din China. Aici intervine Local SEO, despre care vom vorbi in acest articol si prin care poti deveni… buricul pamantului!
Local SEO intervine in contextul unei cautari locale. Sa presupunem ca esti cu treburi in Capitala insa doresti sa iti petreci o seara intr-un club si nu stii ce sa alegi. O cautare pe Google cu keyword-ul „cluburi” va genera nu doar o lista de rezultate personalizate pentru Bucuresti, ci si o harta Google in care cluburile sunt semnalate. Acelasi principiu se aplica fie ca iti cauti un stomatolog sau nu stii la ce cinema sa vezi un film in Cluj sau la New York.
Cautarile care declanseaza Local SEO sunt de doua tipuri:
– implicite, cand nu ai specificat orasul dar Google isi da seama ca vrei un produs sau serviciu din proximitate. De exemplu, daca stai la Brasov si ai o durere de masea, probabil ca iti doresti un stomatolog din apropiere, nu de la Constanta. Daca nu ti-ai precizat locatia, Google o deduce din adresa IP
– explicite, cand specifici un loc. Cand adaugi o locatie la o cautare, de pilda „cazare Sibiu”, Google iti va „servi” rezultate locale. Spre deosebire de cautarile implicite, aceasta informatie are logica din toata lumea, fiind foarte utila, de pilda, in planificarea urmatoarei vacante
Optimizarea locala pentru motoarele de cautare este o tactica white hat care poate ajuta orice tip de afacere, indiferent de marime, care depinde de clientii din zona. Fie ca vinzi miere sau esti un freelancer web design, beneficiile sunt echivalente. Poate ca ai un lant de magazine fast food pe care vrei sa le aduci in atentia publicului – Local SEO este exact ce iti trebuie. Faptul ca, potrivit Google, 97% dintre consumatori cauta afaceri locale, ar trebui sa fie motiv suficient.
Intr-o epoca in care globalizarea este cuvantul de ordine, este contraintuitiv dar foarte important sa iti pregatesti site-ul pentru a se remarca pe plan local. Aplicatiile bazate pe locatie au inceput sa castige teren, iar un website pregatit si demn de recomandare este esential pentru afacerea ta.
Folosind Google Analytics, afla de unde iti vine traficul si ce comunitati pe care le ai in vizor au nevoie de un continut specific pentru ca brand-ul tau sa dobandeasca mai multa vizibilitate si influenta in imprejurimi.
Google isi promoveaza asiduu reteaua sociala, Google+, care isi propune sa detroneze Facebook. Serviciul Google Places, care facea legatura intre afacerile locale si consumatori, a fost incorporat in Google+. Asadar, pune-ti la punct profilul pe acest canal, deoarece el va fi afisat la cautarea pe Google. Motorul de cautare afiseaza numele afacerii, adresa, telefonul, imagini si locatia pe harta. Atuuri pe toata linia.
Succesul local presupune cuvinte cheie locale. Apropie-te cat mai mult de clienti adaugand cartiere sau orase la termenii de cautare. Vezi care sunt cele mai „fierbinti” cautari in Google, trendurile pe Twitter sau pe forumurile locale, si actioneaza!
Daca ai o afacere in Romania, o extensie de domeniu .ro este preferabila uneia ca .com, .org sau .net, daca faci Local SEO. Si asta deoarece motoarele de cautare „invata” din ea sa asocieze site-ul cu zona geografica. Daca ai totusi o extensie neutra, precum cele mentionate, foloseste Google Webmaster Tools pentru a-ti localiza site-ul, via Configuration > Settings.
Ideal este ca adresa afacerii tale sa fie vizibila pe fiecare pagina. Este un detaliu apreciat nu doar de motoarele de cautare ci si de vizitatorii web site-ului. De asemenea, poti sugera motoarelor de cautare locatia ta optimizand continutul – folosind locatia in URL, titlul paginii sau in meta descriere. Iar daca afacerea sau biroul are cate un sediu in locatii multiple, cel mai bine este sa creezi un URL unic pentru fiecare locatie. Local SEO este despre continut care se adreseaza comunitatii – asa ca implica audienta si provoaca o reactie, printr-un continut particularizat!
Google extrage informatie si de la alte site-uri cand iti ierarhizeaza web site-ul. Obtine link-uri catre site-ul tau cu un anchor text care sa iti includa locatia, si vei creste la capitolul Local SEO. Listarea in directoarele locale este un mijloc excelent. Aici si aici afli cum sa faci linking de calitate.
Dupa ce ti-ai publicat contentul targetat pe audienta din proximitate, masoara care a avut cel mai mare impact, care a fost cel mai distribuit si a atras cel mai mare trafic local. Schimba-ti strategia in functie de ce a mers cel mai bine pentru afacerea ta. Fii mereu in pas cu schimbarile din comunitate.
Indiferent daca vinzi guma de mestecat sau masini de lux, Local SEO este esential pentru a atrage vizibilitate intr-o comunitate. Fie ca vorbim de o listare Google+ buna, cu recenzii pozitive, de adaugarea adresei pe site si folosirea de cuvinte cheie relevante pe plan local, sau de crearea de continut pliat pe nevoile consumatorilor din zona, Local SEO este o tactica de optimizare si crestere organica in Google pe care este vital sa o speculezi. Nu uita: 97% dintre consumatori cauta pe Internet afaceri locale!