Cat ne poate fi de greu sa lansam campanii de email marketing? Nimic nu este complicat atata timp cat alegem „caile”, adica programele si instrumentele potrivite. Platforma MailChimp isi datoreaza popularitatea in mediul online, interfetei user-friendly, design-ului „curat” si, nu in ultimul rand, numeroaselor functii interesante. Desi sistemul este in engleza (poate reprezenta o problema pentru „necunoscatori”), userii il prefera in locul altor servicii, din motive imposibil de neglijat:
Intr-o prima faza, este necesara infiintarea unui account in serviciul de email marketing MailChimp. Odata ajunsi pe site-ul mailchimp.com, vom apasa butonul „Sign Up Free”. Pasii de urmat sunt accesibili oricui si pe masura ce avansam, sistemul solicita diverse date standard, pe care trebuie sa le completam in campurile afisate.
Acum ca ne-am conectat, putem crea lista cu nume sau putem da curs unei adevarate campanii de email marketing.
Pentru inceput, ne vom ocupa cu alcatuirea unei liste cu persoanele inscrise la newsletter. Desi pentru majoritatea blogerilor, o lista unica este mai mult decat suficienta, specialistii ne recomanda sa construim mai multe liste. Astfel, strategia isi va creste eficienta.
Spre exemplu, ne putem diversifica ofertele, in functie de publicul tinta caruia ne adresam (acesta poate apartine unei anumite zone geografice sau continent, poate avea o serie de interese comune etc.) si de obiectivele prestabilite (fidelizarea clientilor, prezentarea promotiilor, noi lansari de produse etc.).
Pentru alcatuirea listei, vom apasa pe butonul „Lists” (stanga, sus), apoi pe „Create List” (dreapta, sus) si vom completa fiecare camp din „List details”.
Adaugarea numelor in listele MailChimp se poate face manual, prin importul contactelor prezente deja in computerul personal sau prin importul contactelor provenite de la variate servicii (Google Contacts, Zoho, Saleforce etc.).
Tocmai am ajuns la etapa cea mai interesanta din cadrul campaniei de email marketing. Inarmati cu multa rabdare, ne vedem nevoiti sa revenim in meniul principal al contului, de unde urmeaza sa alegem „Templates” si „Create Template”.
Posibilitatile de personalizare sunt infinite, platforma punandu-ne la dispozitie variate modele de template. Editorul de content si cel de design ne dau posibilitatea sa ne definim un stil propriu pentru fiecare newsletter (putem modifica imaginile, blocurile de text, cromatica sau fundalul).
Pentru construirea unui mail personalizat si crearea campaniei propriu-zise, din panoul de control al contului pe care l-am creat, dam click pe butonul „Campaign” (stanga, sus), dupa care pe „Create Campaign” (dreapta, sus).
Si aici, dispunem de mai multe optiuni (Regular, Plain-Text, A/B Testing sau RSS-Driven Campaign). Dupa ce selectam versiunea campaniei, ne aflam in fata unei noi alternative. Mai exact, avem de ales o lista de contacte-destinatari.
Pentru a merge mai departe, apasam pe butonul „Next” (dreapta, jos), urmarind fiecare etapa dintre cele care ne despart de operatiunea finala de trimitere newsletter: Recipients (alegem contactele), Setup (trecem numele campaniei, subiectul mail-ului, date despre expeditor), Template (alegem template-ul), Design (modificam textele si imaginile) si Confirm.
Ajunsi in acest punct, inseamna ca suntem pregatiti de lansarea campaniilor de email marketing. Le putem expedia imediat (click pe „Send”) sau le putem amana (click pe butonul „Schedule”). Dar mai intai, mai avem de completat cateva campuri cu datele si orele preferate.
Daca suntem siguri de setarile facute, putem apasa „Schedule Campaign” si fiecare noua campanie va fi programata la o data ulterioara.
Odata ce am parcurs ghidul MailChimp al serviciilor de email marketing, este momentul sa-l punem in practica, incercand sa ne construim si sa ne gestionam singuri propriile campanii.