MailChimp – servicii de email marketing

MailChimp - servicii de email marketing

Cat ne poate fi de greu sa lansam campanii de email marketing? Nimic nu este complicat atata timp cat alegem „caile”, adica programele si instrumentele potrivite. Platforma MailChimp isi datoreaza popularitatea in mediul online, interfetei user-friendly, design-ului „curat” si, nu in ultimul rand, numeroaselor functii interesante. Desi sistemul este in engleza (poate reprezenta o problema pentru „necunoscatori”), userii il prefera in locul altor servicii, din motive imposibil de neglijat:

De ce campanii de email marketing prin MailChimp?

  • MailChimp este un serviciu simplu si rapid de creare si trimitere newsletter, care nu necesita instalarea a fel si fel de programe;
  • Versiunea de baza este gratuita si ne ofera posibilitatea sa trimitem lunar, pana la 12.000 de mail-uri, unui numar de 2.000 de useri diferiti;
  • Faciliteaza impartirea listei de contacte in grupuri distincte, in functie de exigentele avute (liste de furnizori, de clienti, de colaboratori, etc.);
  • Permite importul unei liste de contacte de care dispunem deja, dar si exportul, urmat de inscrierea lor la serviciul de creare si trimitere newsletter;
  • Ne ofera rapoarte complete pentru fiecare campanie de email marketing (cate persoane au deschis mail-urile, la ce ora, cati au dat click pe link-uri, etc);
  • Prin intermediul template-urilor diferite si a editoarelor de texte, faciliteaza personalizarea mail-urilor (putem modifica imaginile, culorile, fundalul, continutul, etc.);
  • Permite amanarea / programarea expedierii fiecarui newsletter la o anumita data si ora (pentru ca planul de marketing sa functioneze, atentie la setari) etc.
MailChimp - servicii de email marketing

Cum functioneaza MailChimp?

Intr-o prima faza, este necesara infiintarea unui account in serviciul de email marketing MailChimp. Odata ajunsi pe site-ul mailchimp.com, vom apasa butonul „Sign Up Free”. Pasii de urmat sunt accesibili oricui si pe masura ce avansam, sistemul solicita diverse date standard, pe care trebuie sa le completam in campurile afisate.

Acum ca ne-am conectat, putem crea lista cu nume sau putem da curs unei adevarate campanii de email marketing.

Construirea listelor de contacte

Pentru inceput, ne vom ocupa cu alcatuirea unei liste cu persoanele inscrise la newsletter. Desi pentru majoritatea blogerilor, o lista unica este mai mult decat suficienta, specialistii ne recomanda sa construim mai multe liste. Astfel, strategia isi va creste eficienta.

Spre exemplu, ne putem diversifica ofertele, in functie de publicul tinta caruia ne adresam (acesta poate apartine unei anumite zone geografice sau continent, poate avea o serie de interese comune etc.) si de obiectivele prestabilite (fidelizarea clientilor, prezentarea promotiilor, noi lansari de produse etc.).

Pentru alcatuirea listei, vom apasa pe butonul „Lists” (stanga, sus), apoi pe „Create List” (dreapta, sus) si vom completa fiecare camp din „List details”.

MailChimp - servicii de email marketing

Administrarea listelor

Adaugarea numelor in listele MailChimp se poate face manual, prin importul contactelor prezente deja in computerul personal sau prin importul contactelor provenite de la variate servicii (Google Contacts, Zoho, Saleforce etc.).

Alegerea template-ului

Tocmai am ajuns la etapa cea mai interesanta din cadrul campaniei de email marketing. Inarmati cu multa rabdare, ne vedem nevoiti sa revenim in meniul principal al contului, de unde urmeaza sa alegem „Templates” si „Create Template”.

Posibilitatile de personalizare sunt infinite, platforma punandu-ne la dispozitie variate modele de template. Editorul de content si cel de design ne dau posibilitatea sa ne definim un stil propriu pentru fiecare newsletter (putem modifica imaginile, blocurile de text, cromatica sau fundalul).

MailChimp - servicii de email marketing

Creare newsletter

Pentru construirea unui mail personalizat si crearea campaniei propriu-zise, din panoul de control al contului pe care l-am creat, dam click pe butonul „Campaign” (stanga, sus), dupa care pe „Create Campaign” (dreapta, sus).

Si aici, dispunem de mai multe optiuni (Regular, Plain-Text, A/B Testing sau RSS-Driven Campaign). Dupa ce selectam versiunea campaniei, ne aflam in fata unei noi alternative. Mai exact, avem de ales o lista de contacte-destinatari.

Pentru a merge mai departe, apasam pe butonul „Next” (dreapta, jos), urmarind fiecare etapa dintre cele care ne despart de operatiunea finala de trimitere newsletter: Recipients (alegem contactele), Setup (trecem numele campaniei, subiectul mail-ului, date despre expeditor), Template (alegem template-ul), Design (modificam textele si imaginile) si Confirm.

Trimitere newsletter

Ajunsi in acest punct, inseamna ca suntem pregatiti de lansarea campaniilor de email marketing. Le putem expedia imediat (click pe „Send”) sau le putem amana (click pe butonul „Schedule”). Dar mai intai, mai avem de completat cateva campuri cu datele si orele preferate.

Daca suntem siguri de setarile facute, putem apasa „Schedule Campaign” si fiecare noua campanie va fi programata la o data ulterioara.

MailChimp - servicii de email marketing

Odata ce am parcurs ghidul MailChimp al serviciilor de email marketing, este momentul sa-l punem in practica, incercand sa ne construim si sa ne gestionam singuri propriile campanii.

Vrei sa afli pretul pentru creare site web? Cere o cotatie pret site!