Esenta strategiilor de marketing online consta in adoptarea acelor tehnici si instrumente de optimizare SEO, care permit cea mai buna indexare si o pozitie favorabila in lista de rezultate SERP. In caz contrar, ce rol ar avea sa aveti website-uri incorect indexate, pe care motoarele de cautare nu le pot „vizita”? Sa presupunem ca publicul nu va gaseste in urma cautarilor organice. Acest lucru nu inseamna oare ca ati ales gresit metodele de optimizare site? De regula, o buna parte din vina o poarta falsii experti in servicii SEO, care din cauza unor informatii eronate, vor ajunge sa va „sacrifice” website-urile si uneori, afacerile.
In ultimii ani, in lista metodelor de optimizare SEO veritabile, s-au strecurat diverse mituri, alimentate, din pacate, de persoanele fara experienta. Acest soi de „legende” online nu fac altceva decat sa creeze confuzie pana si printre specialistii in realizare site si promovare online. Si cum nu exista cauza fara efect…
De fiecare data cand Google isi actualizeaza algoritmul de functionare, speculatiile nu intarzie sa apara. Este timpul sa separam realitatea de fictiune si sa daramam cateva dintre cele mai controversate si frecvente mituri despre tehnicile de optimizare site:
In general, orice posesor de site viseaza sa aiba o pozitie privilegiata in clasamentul SERP, astfel incat sa atraga cat mai multi vizitatori (trafic). Desigur ca atata timp cat investiti constant in optimizare site, vazuta ca strategie de web marketing, visele pot deveni realitate, dar in niciun caz de la o zi la alta.
Din pacate, puteti da peste furnizori de servicii creare site care, fara sa aiba vreo remuscare, va promit marea cu sarea. Contra unui tarif lunar prestabilit, poate va amagesc ca in scurt timp, veti reusi sa ocupati un loc de cinste pe prima pagina in Google. Dar in loc de un plan eficace de optimizare SEO, nu va ofera nimic altceva decat vorbe goale.
Posibil sa fie vorba despre unul dintre cele mai distrugatoare mituri SEO, bazate pe naivitatea celor in cautare de victorii rapide, fara efort. In trecut, au existat, totusi, cazuri in care aproape peste noapte, site-urile au reusit sa-si intreaca „rivalii”.
In putinele situatii „victorioase”, la origini s-a aflat o piata fara concurenta (exista nise unde concurenta este destul de limitata) ori un site cu probleme tehnice. Si imediat dupa corectarea erorilor de optimizare, website-ul a reusit sa-si ocupe locul meritat.
In tot restul cazurilor, procesul de optimizare site este unul complex, care necesita timp si va continua pe toata durata de viata a site-ului. Pentru ca din cand in cand, de exemplu, motorul de cautare isi actualizeaza algoritmul sau mai pot sa apara si alti competitori ori alte tehnici de marketing online.
O tendinta adeseori vehiculata si pusa in aplicare de posesorii de site-uri, precum si de specialistii care le creaza, este sa „hraneasca” crawler-ii motoarelor de cautare cu cat mai multe adrese URL. Totul porneste de la ipoteza ca algoritmii motoarelor de cautare au capacitatea sa ofere aceste linkuri, pe tava, publicului interesat.
Situatiile in care persista convingerea ca pentru a fi vizibili in universul online, este suficienta posesia unui site, nu sunt singulare. „Tacticile” raman valabile atat pentre website-urile cu un numar generos de pagini, cat si pentru cele mai restranse. Insa adevarul este undeva departe.
Cu toata inteligenta „colosului” rezident in Mountain View si evolutia algoritmilor care determina clasamentul SERP, este absurd sa ne gandim ca Google poate acoperi si procesele de optimizare site.
Realitatea este ca multi uita sa mai tina cont de comportamentul motoarelor de cautare. Google, Yahoo, Bing, etc., prin modul in care functioneaza si analizeaza continutul textelor prezente pe paginile web, imita tot mai mult comportamentul user-ilor umani.
Spre exemplu, niciunul dintre potentialii cititori ai website-urilor nu este dispus sa-si piarda timpul in cautarea informatiilor dorite atata timp cat sunt dispersate printre numeroase pagini si texte, mai mult sau mai putin relevante. In mod similar se manifesta si motoarele de cautare.
Concret, fiecare pagina web indexata trebuie sa fie unica prin continut, relevanta pentru cuvintele cheie alese si interesanta pentru cititorul uman. In plus, ar trebui sa mai includa si diverse elemente tehnice, care sa simplifice munca motoarelor de cautare. Toate aceste „amanunte” sunt mult mai importante decat orice alt artificiu de optimizare SEO sau tehnica Black Hat.
Iata inca o dilema care a pus pe ganduri toti specialistii in optimizare site. Recent, John Mueller, unul dintre analistii Google, a declarat ca strategiile de link building ar trebui evitate. Iar daca acestea se afla in centrul planului de web marketing, ar putea face mai mult rau decat bine site-urilor.
In realitate, este vorba doar despre interpretarea eronata a recomandarilor venite din partea analistului. Intr-adevar, „The Big G” ia anumite masuri penalizatoare, dar numai pentru cei care incearca sa fraudeze clasamentul SERP, manipuland link-urile si ignorand metodele de optimizare SEO White Hat.
Azi, la fel ca ieri, backlink-urile (link-uri inbound sau in intrare) reprezinta un factor de rank-are „cu greutate”, ce poate influenta pozitionarile organice. Si atata timp cat link-urile inbound sunt obtinute in mod natural si au ancore pertinente, campaniile de link building vor ramane practici unanim acceptate si chiar apreciate de Google.
Matt Cutts a confirmat ca in compania californiana, specialistii au analizat ideea functionarii unei versiuni a motorului de cautare, care printre factorii de ranking, nu mai includea si backlink-uri. Insa din cauza ca nu era deloc productiva, a fost imediat abandonata.
Fiti realisti in ce priveste selectarea proceduri de optimizare SEO potrivite! Degeaba aveti un site cu un design impresionant si cu un continut „pretios”, daca publicul nu stie ca existati. Fara conexiunile potrivite in masura sa dea valoare paginilor si site-ului ca ansamblu, adica fara backlink-uri, va fi destul de complicat sa aveti trafic, vizitatori si venituri.
Ramaneti alaturi de noi pe paginile blog-ului, iar pentru a descoperi care este adevarul in legatura si cu alte mituri SEO, urmariti si partea a II-a a acestei postari!