Este normal ca o data ce v-ati lansat afacerea in mediul online, ca o data ce ati inceput sa va asterneti gandurile, opiniile ori propriile pasiuni pe paginile web ale blog-urilor personale, sa dati curs obiectivului de a fi interceptati atat de catre spider-ii motoarelor de cautare, cat si de user-i.
Probabil ca inca nu va este clar in totalitate la ce v-ar folosi campaniile de promovare site sau strategiile de optimizare site. Insa daca ati reusit sa parcurgeti cateva dintre postarile precedente, cu siguranta ca in mintea voastra incep deja sa-si faca aparitia „zorii”
cunoasterii SEO.
Cu acest articol, vom continua seria intrebarilor si a raspunsurilor pe care, cel mai adesea, si le pun clientii in cautarea unor „orizonturi” mai luminoase destinate tehnicilor de promovare site.
ROI, prescurtarea de la Return of Investment, in campaniile de web marketing nu reprezinta altceva decat randamentul unei strategii SEO in functie de capitalul investit. Datorita instrumentelor existente, ROI poate fi calculat identificand fiecare dintre obiectivele unei campanii.
Este important de retinut ca SEO este un proces ce va trebui sa dureze atata timp cat veti avea nevoie de prezenta online. O data lansati, ati inceput cu cateva strategii care, in functie de spider-ii motoarelor de cautare, v-au imbunatatit vizibilitatea. Insa daca doriti sa fiti si in continuare bine vazuti de catre robotii super performanti, trebuie sa continuati cu diverse metode de optimizare site. Adaugarea de continut proaspat sau publicarea de advertoriale din cand in cand, va poate fi de ajutor.
Page Rank-ul este o valoare numerica atribuita fiecarei pagini web indexata de Google, este un punctaj ce ajuta la stabilirea importantei acelei pagini comparativ cu altele. Altfel spus, page rank-ul este unul dintre sutele de factori care contribuie la imbunatatirea pozitionarii unui site in SERP (Search Engine Results Page).
Printre elementele luate in considerare de catre algoritmii motoarelor de cautare atunci cand pozitioneaza favorabil un site in SERP, este si page rank-ul. Daca, desi optimizate, paginile website-urilor nu si-au imbunatatit page rank-ul, ar trebui sa verificati cateva aspecte:
Continutul este rege, asadar este absolut necesar ca evitand continutul duplicat, penalizat de „animalutele” Google, fiecare text adaugat sa fie original, sa ofere informatii noi, astfel incat sa devina o sursa cat mai interesanta pentru cititori. Pentru ca metodele de optimizare site sa nu fie inutile, continutul, oricat de proaspat ar fi, mai trebuie sa contina si cuvinte cheie relevante pentru domeniul respectiv.
Codul 404 este o eroare standard, „Not Found”, a protocolului HTTP, ceea ce inseamna ca serverul nu gaseste URL-ul paginii cautate. Puteti incerca sa inserati manual in browser denumirea paginii sau sa va folositi de o aplicatie „link checker” gratuita de genul Xenu Link Sleuth.
Crawlerii motoarelor de cautare sunt asemeni persoanelor. Daca nu exista un site map, acestia vor gasi cu greu fiecare pagina. Este o problema frecventa in cazul site-urilor cu o increngatura prea incalcita de pagini si nivele cu multe substraturi care, pentru a fi vizualizate, necesita o legatura clara prin link-uri interne, cu paginile principale ale site-ului.
The Big G este un fel de prieten atotstiutor care pune la dispozitia fiecarui proprietar de site sau blog, o serie de instrumente utile de-a lungul proceselor de optimizare site. Prin intermediul acestora este posibila accesarea unor informatii referitoare la site-urile proprii:
Principalele motoare de cautare, dupa cel mai popular in absolut – Google, sunt Yahoo si Bing. Pentru imbunatatirea vizibilitatii, acestea folosesc cam aceleasi metode de optimizare site ca si in cazul „rezidentului” in Mountain View. Pentru inceput, este suficient sa va concentrati pe optimizarea site-urilor pentru Google, la restul va veti putea gandi atunci cand veti deveni destul de populari incat sa va multumiti si cu un public ceva mai modest, precum user-ii ce „populeaza” motoarele de cautare concurente.
Robots.txt este un fisier indispensabil pentru fiecare website, aflat in serviciul si la dispozitia proprietarilor de site-uri. Este un fel de poarta ce limiteaza accesul spider-ilor motoarelor de cautare catre acele pagini, care contin informatii private sau nu sunt „prezentabile” si care nu trebuie sa fie examinate de acestia.
Rezultatele organice sunt raspunsurile, site-urile cele mai relevante pe care Google le infatiseaza in SERP in urma cautarilor utilizatorilor, tinand cont de clasamentul acestora. Rezultatele contra
cost sunt cele sponsorizate prin intermediul campaniilor AdWords si infatisate pe pagina de rezultate in partea de sus, jos sau lateral, intr-un chenar usor umbrit si a caror relevanta nu depinde de page rank-ul site-urilor.
Google Panda Update este actualizarea facuta unuia dintre algoritmii lui Google, destinata sa penalizeze site-urile cu un continut de proasta calitate, duplicat si cu keywords utilizate necorespunzator. Obiectivul acestui update este indexarea si clasificarea site-urilor sau a paginilor, in functie de calitatea continutului.
Desigur ca lunga lista cu intrebari si nelamuriri referitoare la SEO nu se sfarseste aici, insa urmarind postarile de pe garin.ro, incetul cu incetul veti face tot mai multa lumina in legatura cu necesitatea apelarii la metodele de optimizare si de promovare site.