Tehnici Promovare Site

Tehnici de promovare site

Inca nu sunteti siguri de necesitatea unor campanii de promovare site? Inca mai stati pe ganduri daca sa va incredintati afacerile unor specialisti in marketing online? Sau nici nu vedeti importanta tehnicilor de promovare website pentru succesul afacerilor abia initiate?

Atunci cand veti mai fi napaditi de dubii, amintiti-va ca website-urile intruchipeaza cel mai bun instrument de vanzare. Sunt accesibile tuturor, 7 zile din 7, 24 de ore pe zi, indiferent delocalizarea geografica a publicului. Iar specialistii in promovare site sunt dispusi sa va ajute sa intelegeti de ce marketing-ul pe internet este atat de important, dar si cum sa va imbunatatiti vizibilitatea sau sa va transformati vizitatorii in clienti.

Ce este marketing-ul si marketing-ul online?

Tehnici de promovare site

In general, marketing-ul reuneste totalitatea activitatilor ce au drept scop influentarea alegerilor consumatorilor. Vorbind despre internet marketing, ne vom referi strict la acele actiuni intreprinse de o companie sau persoana, care, folosindu-se de canalele online, studiaza piata si posibilitatile de dezvoltare a unor raporturi comerciale (publicitate, promovare site, vanzare, distributie, etc.).

Si pentru ca marketing-ul online nu difera foarte mult de marketing-ul traditional, ale carui notiuni se invata pe bancile scolilor, indiferent care este subiectul vanzarii (produse, informatii, brand-uri, servicii), cu totii avem nevoie de web marketing.

Iar acest tip de marketing cuprinde tot ce poate insemna:

  • SEO (Search Engine Optimization);
  • SEM (Search Engine Marketing);
  • SMM (Social Media Marketing).

Importanta internet marketing-ului

Nu mai departe decat in urma cu cativa ani, cine era o prezenta pe internet, avea deja asigurata o buna parte din succesul propriei afaceri. Comparativ anilor trecuti, in momentul de fata, un site de calitate, bine construit si plin de informatii interesante, nu mai este suficient pentru captarea atentiei publicului targetat.

Acest lucru se datoreaza faptului ca orice idee inovativa si orice firma, inainte de a putea fi incununate de succes, au nevoie de investitii constante in marketing.

Desigur ca prezenta online este un prim pas. Insa doar comunicandu-le motoarelor de cautare ca sunteti acolo, nu va garanteaza trafic spre website-ul creat. Si ramanand invizibili marii majoritati a utilizatorilor, investitiile voastre nu vor putea nicicand ajunge obiectivele prestabilite.

Pentru ca la fel cum nimeni nu-si deschide un restaurant in plin desert, nici voi nu veti fi tentati sa va „puneti pe picioare” un website care sa nu poata fi gasit de public.

Dar cu un plan de marketing online? bine elaborat si gandit, care sa corespunda cat mai precis necesitatilor publicului la care aspirati, va veti putea imbunatati traficul si vizibilitatea spre site.

Importanta link building-ului in campaniile de internet marketing

Raspandirea si expansiunea capilara a retelei de internet, asociata inmultirii numarului de user-i si de pagini web, a contribuit la modificarea substantiala a criteriilor de departajare a website-urilor. Si cu toate ca nimeni nu cunoaste in totalitate parametrii utilizati de algoritmii celui mai popular motor de cautare, acestia pot fi intuiti de cei mai experimentati webmasteri.

Daca scopul este intensificarea traficului pe site, trebuie sa stiti ca link-urile raman printre principalii factori pe care „The Big G” ii ia in considerare in stabilirea page rank-ului. Nimeni nu contesta importanta unei bune strategii de construire a unei retele de link-uri, insa lucrurile nu au stat la fel inca de la bun inceput.

Cel mai popular motor de cautare, pentru stabilirea unui clasament cat mai aproape de realitate, si-a „ascutit” metodele de ranking. Iar webmasterii, pentru a beneficia de succesul campaniilor de promovare website, nu au altceva de facut decat sa se supuna metodelor White Hat, intotdeauna apreciate si bine vazute de spider-ii motoarelor de cautare.

Obiectivele campaniilor de internet marketing. Cand link building-ul nu e totul

Pentru ca finalul tehnicilor de promovare site sa nu fie un esec total, este bine de stiut ca ultimele modificari in algoritmii motorului de cautare localizat in Mountain View au devenit de-a dreptul „nemiloase”. Website-urile ce mizau pe obtinerea fortata a unor link-uri, au fost depunctate.

Poate ca in vremurile in care internetul se afla abia in faza de „pionierat”, succesul mai putea fi cladit cu ajutorul „paienjenisului” de link-uri inspre si dinspre cat mai multe pagini si website-uri. Dar in prezent, „increngatura” de link-uri nu mai este totul si calitatea a luat locul cantitatii.

Calitatea backlink-urilor

SEO Marketing

O data cu schimbarea metodelor de stabilire a page rank-ului, Google si-a „sensibilizat” si modul in care percepe valoarea link-urilor. Iar pentru ca link-urile inbound sau backlink-urile sa fie de calitate, trebuie sa corespunda unui tipar anume.

Firmele specializate in strategiile de promovare site si-au castigat credibilitatea clientilor nu cu ajutorul tehnicilor „ascunse” sau Black Hat, ci a campaniilor de link building „la vedere”. Cele mai apreciate link-uri sunt cele obtinute in mod natural, cu ajutorul unui continut original si de calitate, in masura sa trezeasca interesul admiratorilor cu profiluri si conturi deschise pe retelele de socializare.

Asadar, ce poate fi mai valoros decat un backlink adevarat, rezultat din aprecierile sincere ale utilizatorilor vis-a-vis de continutul de pe website, postat pe canalele de promovare social media?

Calitatea traficului

Un alt scop al campaniilor de marketing online, aparte calitatea link-urilor, este sa atraga traficul pe website. Pentru ca succesul unei afaceri sau al unui brand depinde in primul rand de calitatea traficului generat si de rata de conversie (rata de transformare a vizitatorilor in clienti).

Insa generarea vizitelor si a accesarilor efective este conditionata de capacitatea de a le oferi clientilor motivatia de care au nevoie, evitand „aglomerarile” publicului ratacit care iese dupa primele secunde ale unei „aterizari” intamplatoare. Traficul intens, cu toate ca poate influenta clasamentul in SERP, nu echivaleaza neaparat cu o buna rata de conversie, ceea ce inseamna ca nu este relevant pentru bunul mers al business-ului.

Prin urmare, decat 1.000 de vizitatori „buni de nimic”, doar aparent interesati de ofertele si de promisiunile de pe website, mai bine 100 de vizitatori target-ati pe nisa voastra de activitate. Iar daca e sa ne gandim mai bine, decat 100 de vizitatori target-ati care citesc, apreciaza dar nu cumpara nimic, mai bine 10 vizitatori capabili sa genereze si vanzari.

Continutul mereu rege

Marketing Online

Clientii si orice user-i vor fi mereu atrasi de un continut interesant, capabil sa le incite simturile si sa le provoace inteligenta. Un continut de calitate este cel pe care publicul il va descoperi in urma cautarilor organice. Este cel pe care publicul target-at il va citi pentru ca este direct interesat, este cel care, prin unicitatea informatiilor, isi va atrage cititorii si le va trezi interesul.

Intr-un cuvant, pentru ca o strategie de promovare site sa dea roade, are nevoie de o „umplutura” de calitate, care sa implice vizitatorii, indemnandu-i sa actioneze. Iar pentru a adauga un plus de savoare „specialitatilor” online, orice continut are nevoie de o buna doza de SEO.

SEO content devine exact „cireasa de pe tort”, sau mai bine zis picatura ce va face diferenta dintre vizitele intamplatoare si vizitatorii „calificati”. SEO content este continutul care, la randul sau, va fi cel care va atrage si va da nastere unor link-uri de calitate.

Incepeam inca din titlu sa va ajutam sa intelegeti ca pentru succesul unui website, prezenta online nu e totul. Am continuat apoi sa va aratam ca acelasi succes este intr-o stransa dependenta de metodele de promovare site si in general de tot ce inseamna planul de marketing online.

O buna strategie de marketing, folosindu-se de reteaua de link-uri, numara printre obiective cresterea traficului si imbunatatirea page rank-ului. Dar rezultatele concrete nu se obtin doar printr-o simpla campanie de link building. Garin.ro va este mereu aproape atunci cand sunteti in cautarea celor mai potrivite strategii de a va transforma vizitatorii in clienti si investitiile in profit.

Vrei sa afli pretul pentru creare site web? Cere o cotatie pret site!