In ianuarie 1996, acum exact saptesprezece ani, marele vizionar numit Bill Gates publica un articol intitulat, simplu, „Content is King”, tradus, la fel de simplu, „Continutul este rege”. Nu numai ca publicarea respectivului articol a facut valuri in industria IT, ea a si modelat, intr-un fel, viitorul, pe baza previziunilor sefului Microsoft. Mai mult, expresia „Content is King” a devenit un fel de mantra a web designer-ilor si companiilor care vor sa isi propulseze site-urile in varful ierarhiei.
In 1996, Internetul era inca in germene, departe de boom-ul uluitor la care am asistat in ultimul deceniu. In anul precedent, punand o piatra importanta la temelia tehnologiei, Microsoft daduse lovitura cu Windows 95, editie care a vandut 1 milion de copii in 4 zile! Si, pentru a va face o idee despre clarviziunea lui Gates, Google aparea aproape doi ani mai tarziu, in toamna lui 1997.
Sa vedem insa cele mai importante idei din revolutionarul articol al sefului Microsoft, extrem de actuale si in 2013.
„Continutul este elementul care ma astept sa produca cei mai multi bani pe Internet, asa cum s-a intamplat cu transmisiile TV. Revolutia TV care a inceput acum jumatate de secol a influentat mai multe industrii, inclusiv cea producatoare de televizoare, dar castigatorii pe termen lung au fost cei care au folosit acest mediu pentru a furniza informatie si distractie. Intr-o retea interactiva precum Internetul, definitia „continutului” este extrem de larga. De pilda, software-ul este o forma de continut, una extrem de importanta. Dar marile oportunitati vin din livrarea informatiei. Nimeni nu este prea mic sa participe.”, preconiza Gates in 1996.
„Internetul permite distribuirea informatiei, global, la practic zero costuri marginale pentru editor. Oportunitatile sunt remarcabile si multe companii fac planuri sa creeze content pentru Internet.”
Geniul lui Gates este ca, la acel moment, a anuntat ceea ce este extrem de evident acum: faptul ca cine va produce cel mai relevant continut pentru nevoile si interesele publicului online, va fi in topul Internetului, adica in topul rezultatelor Google. „Daca cineva se asteapta ca oamenii sa aprinda un computer si sa citeasca de pe un ecran, ei trebuie recompensati cu o informatie nu doar adanca ci si extrem de actuala, pe care sa o poata explora dupa bunul plac. Oamenii au nevoie de o sansa de a se implica dincolo de ce ofera media traditionala, printata, care in viitor ar putea disparea.”
Preconizand ca „goana dupa aur” online care la timpul respectiv afecta SUA va cuprinde intreaga lume, iar informatia pe Internet va deveni enorma, Gates conchide ca in viitor informatia si continutul de calitate vor costa, iar „cei care vor reusi sa atraga mari audiente vor face din Internet o piata de idei, experiente, si produse – o piata de continut.”
Poate va intrebati ce legatura are Bill Gates cu Google si tehnicile SEO. In baza articolului anterior (mult simplificat), una foarte mare! Asa cum a preconizat Gates, contentul de calitate este cel care face diferenta astazi, in „ochii” marilor motoare de cautare, Google si Bing (produsul Microsoft). Am subliniat „de calitate”, pentru ca a publica continut robotic, fara o intelegere a fenomenului si publicului tinta, este sinucidere profesionala. Vorbind despre o piata, altfel spus despre locul unde se iau si se expun produse, unde informatia circula, Gates a anticipat oarecum si explozia retelelor sociale. Sigur, era greu ca in 1996 sa banuiesti aparitia Facebook, Twitter sau Pinterest. Insa, alaturi de un continut de calitate, aceste retele care compun media sociala sunt ultima veriga in tentativa de a te remarca online. Media sociala este si ea o tehnica SEO. Atunci cand un articol de calitate primeste un rating sau o recenzie pozitiva, comentarii, like-uri, share-uri, retweet-uri, si asa mai departe, inseamna ca el a fost util si a raspuns nevoilor unui anumit public. Cand continutul este distribuit, site-ul care l-a publicat urca in ierarhia motoarelor de cautare, insinuandu-se printre primele pagini de rezultate. Da, continutul este regele, dar promovarea este regina. Si cei doi se conditioneaza reciproc.
Contentul relevant inseamna lucruri diferite pentru diversi oameni. Pentru un webmaster / web designer / expert SEO, este ceea ce sporeste vizibilitatea pe Google, de obicei prin optimizare site cu cuvinte cheie (keywords). Publicitarii, evident, se axeaza pe continutul care le vinde produsele.
Insa etalonul oricarui web designer sau producator de content trebuie sa fie vizitatorul. Daca acesta efectueaza o cautare sau iti gaseste web site-ul la recomandarea cuiva, iar continutul pe care il publici este exact ceea ce ii trebuia, vei fi tot mai recomandat / cautat / apreciat, iar banii nu vor intarzia sa apara.
In conditiile in care Google se „rebranduieste” din motor de cautare in „motor de cunoastere”, content relevant inseamna informatie la obiect, una care iti ajuta vizitatorul sa afle exact ce il interesa si / sau sa ia o decizie.
Este informatie mereu noua, mereu calda, care se tine in pas cu timpurile. Un web site „de umplutura” se autocondamna la obscuritate.
Un continut la moda va fi partajat pe retelele sociale. Iata de ce, succesul si aprecierea pe Facebook sau Twitter inseamna si un succes SEO care se va traduce intr-un PageRank superior.
Asadar, pentru a-ti mentine site-ul vizibil, fa tot posibilul sa oferi un continut original, bine documentat, de calitate superioara, demn de distribuit, mereu actualizat.
Scopul este sa devii o autoritate in materie, citata si respectata, la care lumea sa se raporteze si la care sa revina.
Au trecut 17 ani, si viziunea lui Bill Gates s-a adeverit. Continutul este rege, iar in viitor va fi cu siguranta imparat!