Pentru a face din site-ul tau unul de top, iti ofer doua tipuri de promovare:
interna (promovare site on-page) si externa (promovare site off-page)
As putea sa iti vorbesc despre SEO si importanta lui ore in sir, dar ar fi ca si cum ai masina in service si mecanicul iti spune ca trebuie sa ii monteze o valva PCV noua. Probabil ca te-a(m) bagat in ceata, asa ca, nestiind despre ce e vorba, esti silit sa accepti indicatia specialistului, cu riscul de a plati o factura umflata.
Din fericire nu sunt nici mecanic si nici nu lucrez la o firma care ar putea profita de tine, ci sunt freelancer web design, si voi fi sincer: da, SEO (pe romaneste, optimizarea pentru motoarele de cautare) este o „piesa” fara de care site-ul tau va bate pasul pe loc. Sunt la fel de sincer cand spun ca nu este o treaba usoara sa optimizezi un website pentru ca acesta sa apara cat mai sus in lerarhia motoarelor de cautare, generata pentru anumite cautari de cuvinte cheie (keywords). Din fericire, primesc cu entuziasm provocari de genul optimizare site pentru Google.
Daca SEO este un termen pentru specialisti, de Google nu ai auzit decat daca ai trait in jungla. Este cel mai folosit motor de cautare din Romania (peste 90% dintre persoane il folosesc), dar si din lume. Competitorii acestui gigant sunt, la ani lumina, Yahoo si Bing. Adevarul este ca pe piata motoarelor de cautare exista doar Google si restul lumii.
Ceea ce vreau sa te fac sa intelegi este ca nu e suficient sa ai un site care arata bine la exterior. Felul in care acesta este construit si in care raspunde cerintelor de continut (atat ale oamenilor care iti cauta produsele / serviciile, cat si ale motoarelor de cautare) ii va determina succesul. Cu cat site-ul tau este mai bine optimizat si pregatit de „lupta” cu alte site-uri, cu atat va fi gasit mai usor, va avea mai multi vizitatori si va creste in ranking-ul (clasamentul) Google.
Pentru a face din site-ul tau unul de top, iti ofer doua tipuri de promovare:
Promovare interna (promovare site on-page). Este inclusa in pret si se realizeaza prin optimizarea continutului si codului sursa al site-ului, insemnand titlul fiecarei pagini, meta descriere, heading-uri, o densitate buna a cuvintelor cheie etc.
Promovare externa (promovare site off-page). Vine la un cost suplimentar si presupune printre altele: inscriere in directoare web, prezenta pe retele de socializare sau link exchange pentru atragerea de noi vizitatori si construirea notorietatii online. O alta tactica este folosirea AdWords, serviciul de reclama platita la Google.
Dar desi o „scurtatura” gen Google AdWords poate da rezultate imediate, nu este o solutie pe termen lung pentru promovare site, deoarece atunci cand nu mai cumperi reclama, traficul va scadea sau chiar va disparea. Solutia cea mai buna pentru a-ti aduce site-ul pe prima pagina de rezultate a Google este ca site-ul tau sa aiba o structura bine pusa la punct, precum si continut relevant si unic, actualizat constant, spre care alte site-uri sa faca trimitere. In acest fel, robotii motorului de cautare vor gasi viata pe Marte (a se citi pe site-ul tau) si vor transmite informatia la turnul de control al Google, care iti va aprecia (si clasa) web site-ul in consecinta.
Nu mai pierde timpul! Contacteaza-ma acum pentru a stabili cea mai buna strategie de optimizare site pentru Google.
Pana in 1998, cel mai greu de cucerit munte din lume era Everest. Situatia s-a schimbat odata cu aparitia Google. Acesta a devenit rapid cel mai popular motor de cautare din lume, iar a ajunge in varful lui este dificil dar nu imposibil. Sa vedem cum functioneaza si ce metode trebuie aplicate pentru a imbunatati clasarea web site-ului tau in ierarhia Google.
Google are la dispozitie o armata de „web crawlers”, sau Googlebots, programe specializate ce inspecteaza toate paginile web de pe Internet. Acesti „roboti” stau pe net non-stop si se asigura ca au cea mai recenta versiune a unui web site.
Un site este analizat in functie de cat de des isi schimba continutul. Prin urmare, este indicat sa adaugi constant continut nou, nerepetitiv si relevant pe site. Adauga in URL-uri cuvintele pentru care optimizezi si promoveaza-ti noul continut pe Facebook si Twitter. Foarte important: scrie pentru public, nu pentru motoarele de cautare!
Robotii Google detecteaza si toate linkurile de pe un site, care joaca un rol important in clasarea acestuia. Evita trimiterile catre, sau schimbul de linkuri cu site-uri de slaba calitate.
Google copiaza si stocheaza toate paginile intr-o baza de date uriasa (index) care cuprinde toti termenii de cautare posibili. Cand un utilizator cauta ceva pe Google, indexul returneaza toate paginile care cuprind termenul respectiv. Fiecare pagina primeste o scurta descriere.
Paginile web sunt listate in functie de relevanta. In acest sens Google ia in calcul 200 de factori, de mare importanta fiind legaturile externe. Asigura-te ca la web site-ul tau fac trimitere multe pagini web de calitate.