Google Authorship

Google Authorship

Faptul ca toata lumea isi doreste o clasare mai buna in ranking-ul Google nu mai are nevoie de nici o explicatie. Insa, confuzia domina cu privire la mijloacele SEO prin care acest tel poate fi atins. Chiar daca update-ul Penguin a incurcat din nou multe planuri si strategii, un lucru este cert: autorship-ul, pe romaneste crearea de content de catre un autor reputat, cu un profil Google+ „beton”, are valoare SEO si este viitorul.

Aici intervine Author Rank, o metoda patentata de (cine altcineva decat) Google, care este unitatea de masura pentru autorii de content, in acelasi fel in care PageRank-ul este unitatea de masura pentru clasarea web site-urilor. Pe intelesul tuturor, Author Rank-ul este o „nota” acordata unui autor pe baza continutului asociat cu acesta. Pana de curand, felul in care Google urma sa atribuie acest Author Rank a fost o nebuloasa si un motiv de angoasa pentru orice web designer sau web developer.

Promovare Google

Insa, aparitia Google+ in 2011 si implementarea informatiei rel=Author in rezultatele cautarii, utilizand datele de profil Google+, au schimbat radical problema. Astazi, un profil Google+ bine realizat, care are asociate numeroase materiale apreciate si distribuite in multe cercuri, duce la un Author Rank ridicat.

Profesionistii din marketing si SEO sunt unanim de acord ca elementul care le va influenta cel mai mult meseriile in 2013 este exact Author Rank. Google si-a propus de mult sa imbunatateasca calitatea cautarilor asociindu-le cu „semnatura digitala” a autorilor. Asa s-a nascut, acum doi ani, standardul denumit „Agent Rank”. I-au urmat, cum spuneam anterior, Google+ si Google Autorship.

Google Autorship le permite autorilor de articole sa isi „lege” contentul online creat de profilul lor Google+, ceea ce la randul sau permite Google sa ii crediteze cu acel content. Cu cat autorul este mai reputat, iar materialele lui se bucura de un interes mai mare, cu atat si pozitia lui in paginile de rezultate, la cautarea unor cuvinte cheie, va fi mai buna. Ceea ce trebuie retinut este ca Author Rank nu va inlocui PageRank. Mai degraba, cele doua se completeaza ca indicatori ai celui mai bun continut de pe Web. Insa, expertii prevad ca Author Rank va deveni mai important, intrucat tendinta Google este sa acorde o mai mare valoare autorship-ului de calitate, decat puterii domeniului Web atunci cand identifica si claseaza content-ul.

Cum vor fi clasati autorii

Am ajuns la subiectul care va intereseaza cel mai mult, fie ca sunteti freelancer web design, creatori de content sau va ocupati de promovare SEO / promovare social media.

Autorii vor fi clasati in functie de:

  • Numarul de persoane din cercurile lor Google+ si puterea audientei lor online
  • Activitatea in social media (voturi +1, like-uri, share-uri, tweet-uri)
  • Cantitatea si calitatea comentariilor, precum si angajarea in discutii cu publicul
  • Statutul online al celor care comenteaza / interactioneaza
  • Calitatea, consistenta si volumul linkurilor catre continutul autorului
  • Autoritatea website-ului si domeniului unde content-ul autorului apare (aici vor conlucra Author Rank-ul si PageRank-ul, ambele unitati de masura a calitatii)
Freelancer Web Design

Cum sa iti construiesti un Author Rank

Author Rank are implicatii mari, pe care abia incepem sa le intelegem, data fiind noutatea lor, pentru marketingul online si SEO. In loc sa ne plangem de schimbare, de ce sa nu o imbratisam? Garin.ro iti arata metodele prin care sa dobandesti un Author Rank ridicat, altfel spus o reputatie pentru content online de calitate.

Creeaza continut captivant

Daca nu ai intrat inca pe Google+, e timpul sa o faci. Concentreaza-te pe a furniza publicului tau continut care sa informeze si sa implice cititorii, sa ii provoace la discutie. Construieste-ti un profil Google+ formidabil, cu extrase demne de distribuit. Nu in ultimul rand, foloseste toate tipurile de media, pentru a le oferi celor care te urmaresc o experienta mai bogata si pentru a putea publica pe web site-uri cu o autoritate mai mare. Abordeaza subiecte la care te pricepi si demonstreaza-ti cunostintele si expertiza, furnizand resurse care chiar au relevanta pentru persoanele din cercurile tale. Comunica cu alti autori care iti impartasesc interesele si exprima-ti parerile despre subiectele zilei, sugerand solutii pe specializarea ta. Actualizeaza-ti regulat profilul Google+ cu continut nou, comenteaza content-ul altor oameni si voteaza cu +1 ceea ce gasesti interesant. Toate sunt etape obligatorii spre un Author Rank mai bun.

Promovare Google

Creste Author Rank-ul echipei tale

Daca ai o echipa de creatori de content, va trebui sa te asiguri ca fiecare dintre acestia face eforturi pentru a-si spori reputatia online. Ai putea convoca o sedinta pentru a identifica specializarea fiecarui membru al echipei si a aloca fiecarui autor un spatiu pe anumite subiecte (pentru diversitate). Autorii talentati, care pot scrie pe orice tema, sunt apreciati si cautati pe Web, iar articolele lor sunt recomandate.

Fa-ti o echipa de colaboratori reputati

Guest posting-ul nu este rau. Insa continutul trebuie sa fie relevant. Un articol despre masini de cusut, pe site-ul meu de freelancer web design, nu are nici o logica si nici o valoare pentru cititori. Probabil nimeni nu va da click pe link, iar autorul „oaspete” nu face parte din aria mea de expertiza. Din perspectiva autorship-ului, asa ceva este un esec total.

Autorii cu un Author Rank exceptional nu vor fi oamenii care scriu mult si peste tot. Ci vor fi cei care contribuie cu continut unic si relevant. Este exact ceea ce cauta Google, care vrea sa ofere primele locuri acelor materiale in care cititorii au incredere, si care ii ajuta sa ia decizii.

Acestea fiind spuse, o echipa de autori cu experienta si pricepere, capabili sa abordeze subiectele „in trend”, este varianta ideala si din perspectiva marketingului, si din cea a SEO. Creeaza-ti o astfel de retea, identificand autorii cu un profil Google+ puternic, al caror content il gasesti interesant, informativ, si – foarte important – care este apreciat de alti oameni (comentat, distribuit etc.). Abordeaza-i si stabileste o relatie cu ei, dupa care solicita-le serviciile. Daca va puteti vedea in carne si oase, cu atat mai bine. Cand va vedeti, le poti strecura cartea ta de vizita cu URL-ul tau Google+. Asa, propriul tau continut va fi distribuit intr-o retea de calitate, de pe urma caruia Author Rank-ul tau va beneficia.

Nu esti autorul continutului decat daca Google spune ca esti. Prin urmare:

  • Creeaza-ti profilul Google+
  • Spune-i lui Google despre content-ul tau (adauga la pagina about linkurile unde publici – Facebook, Twitter, bloguri etc.)
  • Leaga-ti content-ul de Google+ (link spre profil, adauga tag-ul „rel=author”)

Revolutia Google+ si Author Rank a inceput. Esti pregatit? Urmareste noutatile web design pentru ca schimbarile din lumea web design-ului si social media sa nu te surprinda. In curand, Author Rank va fi mai important decat PageRank, „umanizand” deopotriva continutul si SEO, doua notiuni destul de impersonale pana acum.

Vrei sa afli pretul pentru creare site web? Cere o cotatie pret site!